TPG Jumpering scam

Highlighted
Level 1a
I recently moved house and my tpg service. The new apartment has had internet for days (pre-existing from the previous Tennant) while TPG got around to connection. Today, they connected the service but now are telling me I need Jumpering. Why do I require Jumpering when I've had connected internet this morning? Has TPG purposely cut my connection in order to charge me extra!?!
2 REPLIES 2
Highlighted
Moderator

Hi @uttsnair,

 

Welcome to TPG Community!

 

We have located the account using your community details and we can that your concern has been escalated to our Engineering Team.

 

We'll clarify this and we'll have the case engineer contact you to discuss the matter.

 

Let us know via PM should you have a preferred contact number and time. Thank you.

Moderator

Hi @uttsnair, we can see that you have been in touch with our Engineering Team who advised that you disregard the automated email you've received regarding jumpering.

 

The team is working on resolving your slow connection issue and the case engineer will be in touch for any additional update.

 

Should you have further queries, please let us know.