TPG Community

Ask, answer and talk about our products

ACCC nbn refund

SOLVED Go to solution
Level 2
Hi I received information that the nbn refund would be no later than the end of April, but still haven’t received it ? I’ve contacted tpg several times benn transferred around and put on hold for long periods still with no real update. When does tpg plan to process my refund exactly ?
13 REPLIES
Level 2
Hi I’ve just noticed the refund has now been processed . Thanks
Level 2

I was also told end of March for NBN refund, then start of April , then end of April. I just cannot be bothered contacting them any more for missleading dates. I paid for 100Mbits and recieved 48Mbits speed, then told to change and get refunded as ACCC caught on. I changed to 50Mbits plan, now i am lucky to get 38Mbits. Growing tired of an ISP that can't communicate, pay a refund


@Missygirl wrote:
Hi I received information that the nbn refund would be no later than the end of April, but still haven’t received it ? I’ve contacted tpg several times benn transferred around and put on hold for long periods still with no real update. When does tpg plan to process my refund exactly ?


or deliver the speeds they state.

Moderator

Hi wrightfamily1

 

Welcome to TPG Community! 

 

Thanks for raising this concern to us, we'd be glad to assist and check on the status of this for you. 

 

I'll organise a call back to be made from one of our Specialists. If it's not too much to ask, can you please send us via private your best contact number and your most convenient time to receive a call so I can arrange the call for you? 

 

We'll wait for your kind response. 

 

Thank you! 

Moderator

Good day, wrightfamily1

 

Thank you for your patience during this time. We apologise the refund wasn’t provided during our initial estimated timeframe. The compensation process is quite complex and we are processing refunds in batches rather than individually.

 

I have chased this with our Accounts Team and has confirmed that the refund is being finalised and that you should expect it in the coming days with your bank. 

 

Should you need any clarification, please do let us know of your most convenient time to receive a call so I can organise a call back for you. 

 

 

Cheers! 

Moderator

Thank you, wrightfamily1

 

I have received your PM and have organised for a call to be made tonight. 

 

Cheers! 

Level 2

Money has still not been refunded, after weeks of talking with TPG. Being promised it will be in your account, they have still not refunded this. Last contact advised they couldn't transfer it to my account?? they can take my money but not refund it?? 

So now they send a cheque, this unfortunetly takes them 14 business days to write then postage. Somehow I feel I have been misled and will more than likely never see a refund. Good luck to anyone else (don't waist your time talking with them).

Moderator

Hi wrightfamily1,

 

Our apologies if you still haven't received the said refund. We'll check what happened in this instance. Kindly let us know of your most convenient time to receive a call so I can arrange a contact to be made from our Accounts Team. 

 

Thank you. 

Level 2

Just had another call from TPG to advise they have done nothing and have not refunded the

money, but they may write the cheque one day

Moderator

We can clearly understand the frustration, wrightfamily1

 

Our team have requested to process the refund in the quickest possible way we can. We will definitely be in touch and keep you posted on the progress. 

 

Thank you.